Dnia 10 czerwca 2019r. odbyła się wycieczka do Bałtowa – krainy dinozaurów. Uczestniczyli w niej przedszkolaki i uczniowie kl.0- III i VI pod opieką swoich wychowawców pani Magdaleny Nowak, pani Kasi Pastuszka, pani Renaty Popiołek i pani Beaty Igras, która pełniła rolę kierownika. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Bałtowskiego Zwierzyńca . Dzieci odbyły przejażdżkę amerykańskim schoolbusem pomiędzy zwierzętami egzotycznymi: lamami, wielbłądami, strusiami, dzikami, końmi, jeleniami, żubrami i innymi rozmieszczonymi na wielohektarowym terenie – tzw. Safari. Natomiast w dolnej części zwierzyńca zobaczyliśmy ciekawe gatunki ptaków i ssaków. Naszą kolejną atrakcją był Park Miniatur. Mieliśmy możliwość zobaczenia wszystkich najważniejszych polskich zabytków w czasie jednej wycieczki.

Podczas spaceru po “Polsce w Miniaturze”,mogliśmy podziwiać kopie zabytków z całej Polski odwzorowanych z maksymalną precyzją takich jak: zamki, pałace i inne charakterystyczne budowle z czasów świetności naszego kraju. Następnie wszyscy udaliśmy się do magicznego miejsca - Sabatówki. Przekraczając jej bramę przenieśliśmy się w świat, wiedźm, czarownic i białej magii. Potem był czas na jedzenie – obiad. Było smacznie i wesoło. Były wielkie porcje frytek, smaczne kotleciki z kolorowymi sałatkami, a na deser samo zdrowie – polskie jabłuszka oraz zdrowa woda – wszystko co dzieci lubią najbardziej i dorośli też. I w końcu nadszedł długo oczekiwany moment przez dzieci - Strefa rozrywki – wszędzie po okazaniu karty wstęp wolny. Dzieci nie mogły uwierzyć w swoje szczęście. Zaliczyliśmy prawie wszystko, a niektóre atrakcje po dwa razy: pływanie na łódkach (z akumulatorami) po stawie; trampolina, karuzele, kolejka górska – dwa rodzaje ; gokarty. Kolejnym i zarazem przedostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Jura Parku, gdzie wszystkich wycieczkowiczów powitała pani przewodnik, która z niezwykłą ciekawością opowiadała o zgromadzonych eksponatach. Wędrując ścieżkami przez park widzieliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. Z kolei w Muzeum Jurajskim obejrzeliśmy różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Na koniec ogromne wrażenie zrobiło Prehistoryczne Oceanarium . Dzięki nowoczesnej technologii trójwymiarowego przekazu dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. Uwieńczeniem wycieczki były drobne pamiątki. Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wszyscy wrócili pełni wrażeń i bardzo zadowoleni. Była to wspaniała i niezapomniana przygoda.